menu

fotky

rozhledny

odkazy

O víkendu 3.-6. září jsem vyrazil s cykloklubem MIKE na přechod západní části Nízkých Tater. Vyrážíme v pátek nočním Laborcem a ráno z Lipt. Mikuláše jedeme autobusem na Čertovicu. Odtud už po svých. V sobotu je krásné počasí a jdeme po hřebenu se zastávkami u chaty gen. Štefánika, na nejvyšší hoře Ďumbieru a na Chopku. Tam i spíme a sice v Kamenné chatě na zemi ve spacácích. V neděli pokračujeme přes Dereše dále na západ. Není tak hezky jako v sobotu, ale i tak je to fajn. Stavujeme se v útulně na polévku a k večeru objevujeme na plánovaném nocležišti český pár u táboráku, u kterého vyčkáváme ostatní. Noc tentokrát pod širákem (rosa mě vzbudila už po 6.h :-)). V pondělí už jen scházíme do civilizace, ikdyž poněkud opuštěné, a sice do vylidněných lázní, kde ochutnáváme různé prameny. Z Korytnice-kůpelí jedeme busem do Ružomberku, odkud už vlakem okolo hradu Strečno přes Žilinu, atd. k domovu. Oba víkendové dny jsme šli tůru, vč. přestávek, zhruba 8-9 hodin dlouhou, ikdyž skupina byla dost roztrhaná, takže to není příliš objektivní údaj. V pondělí už jen krátký sestup k silnici. Počasí vyšlo, všichni došli, takže určitě vládne spokojenost. U mě stoprocentně. Výborná akce. Díky Mike clubu.